top of page

FRIDA CLAESSON PALMBLAD

Blogg

Scroll down

TVÅ NYANSER AV GRÅTT


Vi började med att grunda den putsade väggen med en vit färg, är det något jag har lärt mig om putsade väggar är det att de drar väääldigt mycket färg! Så för att väggen inte skulle suga åt sig så mycket av den lite dyrare färgen som vi tillslut ville ha på väggen så började vi med att grunda. När den vita färgen hade torkat kunde vi äntligen måla med den mörkgrå färgen som vi valt för detta konstvärk till vägg! Det blev precis så som vi tänkt oss, är så nöjda! De övriga väggarna valde vi att ha i en ljusare grå ton. För att slippa bredspackla väggarna som hade sina skador lite här och där valde vi att endast spackla i de värsta skadorna för att sen sätta upp renoveringstapet som vi målade med önskad färg på. Tyvärr blev den ljusgrå färgen en aning kallare än vad jag hade önskat så vi får se vad som sker i framtiden, kan hända att jag målar om i en varmare ton. Men i stort är vi nöjda!


UTVALDA INLÄGG
SENASTE INLÄGG
KATEGORIER
ARKIV
FÖLJ MIG GÄRNA:
  • Facebook - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • YouTube - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
bottom of page