top of page

FRIDA CLAESSON PALMBLAD

Blogg

Scroll down

Flyg lilla fågel & den lilla fågeln flög!

Som jag har avskytt tapeten i vardagsrummet med motiv av fåglar! Har stört mig på den sen vi var och tittade på lägenheten och har bara lääääängtat efter att få riva ner den! Farmor kom med ett annat förslag, hon tyckte vi kunde färglägga magen på fåglarna röda så det skulle se ut som domherrar, vet inte riktigt om jag håller med om att det hade löst problemet...haha! Vi satt och pratade om att vi kanske skulle börja med vardagsrummet inom kort såå en kväll när vi tittade på tv fick jag nog och tyckte det var dags, jag reste mig bestämt, gick bort till den fula fågelvägen och började riva! Så nu äntligen tog vi tag i vårt andra renoveringsprojekt! Precis som i sovrummet var det även här väldigt många lager med tapet. Började riva med hjälp av en sprayflaska med vatten och en spackel. Det gick bra tills jag kom in på de sista lagren, de gick inte att skrapa bort... Började söka på hur man lättast river tapet och hittade tips om en tapetborttagare, så vi åkte till jula och köpte en! Med hjälp av vattenångor skrapades de sista lagren tapet bort som om det vore rumsvarmt smör.


UTVALDA INLÄGG
SENASTE INLÄGG
KATEGORIER
ARKIV
FÖLJ MIG GÄRNA:
  • Facebook - Black Circle
  • Twitter - Black Circle
  • YouTube - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
bottom of page